MEPIS Community Forum

A Linux operating system based on Debian Stable
View unanswered posts | View unsolved topics | View active topics |

Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Mepisitalia.org is down 
Author Message
Forum Novice
Forum  Novice

Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time
Post # 245893
For those that don't understand the Italian language (I do somewhat, although just a little).

Just for the records, that was not Italian language but a random use of grammar, punctuation, accents vaguely based on Italian :-)

Wed Sep 15, 2010 6:45 am

DuffyDuck thanked by: richb
Profile
Forum Novice
Forum  Novice

Have thanks: 0 time
Post # 245899
I'm availlable for "cash donation" :happy:

Mannaggia, che sta succedendo? E soprattutto, perché a scuola ho fatto francese? :attention: :attention: Comunque se serve contribuire io ci sono!!!

Wed Sep 15, 2010 8:18 am
Profile
Forum Novice
Forum  Novice

Have thanks: 41 times
Post # 246233
A distanza di 12 giorni già trascorsi , di Mepisitalia.org neppure se ne parla più sparita ogni traccia.
Comincio a dubitare di dover prendere atto che neppure se ne voglia fare più di nulla .
Il tutto trascurando 2012 utenti regitrati ed attivi raggiunti in questi 6 anni di attività con molta pazienza e non poco sacrificio .

At a distance of 12 days have elapsed, the Mepisitalia.org even talk about it more every trace disappeared.
I begin to doubt the need to recognize that even if they want to do more than anything.
All neglecting 2012 Registered Users active and achieved in these six years of work with great patience and no little sacrifice.

Sun Sep 19, 2010 10:47 am
Profile
Forum Veteran
Forum Veteran

Has thanked: 2928 times
Have thanks: 1889 times
Post # 246238
Although I had no role in any of this, I have received information from peregrine and Acesabe about the history behind this, and thought I would try to post what facts are known. As I understand it:

1) Donna contacted the webmaster (=francofait?) of mepisitalia a long time ago and told him he needed to move the site. Apparently that was not done.

2) Donna did not have access to their sites and therefore could not make a backup.

3) Peregrine talked with people at hostgator.com where the site was hosted and was told that the account for mepisitalia.org has been cancelled. There is no possibility of getting the files at this late date.

4) If the webmaster of mepisitalia did not make a backup, there appears to be no way to restore what existed.

5) Peregrine could host the site, and francofait or someone else connected with mepisitalia might want to start again.

Google translation:
Quote:
Anche se ho avuto alcun ruolo in tutto questo, ho ricevuto informazioni da pellegrino e Acesabe riguardo a la storia dietro a questo, e ho pensato che avrebbe cercato di mpostare quali fatti noi sono noti. A quanto mi risulta:

1) Donna contattato il webmaster (= francofait?) di mepisitalia molto tempo fa e gli disse che aveva bisogno di fare un backup del sito. Ovviamente questo non è stato fatto.

2) Donna non hanno avuto accesso ai loro siti e quindi non poteva fare un backup.

3) Peregrine a parlato con le persone a hostgator.com cui il sito è stato ospitato e lei fu detto che l'account per mepisitalia.org è stato cancellato. Non vi è alcuna possibilità di ottenere il file a questo ritardo.

4) Se il webmaster del mepisitalia non ha fatto un backup, non sembra esservi alcun modo per ripristinare ciò che esisteva.

5) Peregrine potrebbe ospitare il sito, e francofait o qualcun altro collegato con mepisitalia potrebbero voler ricominciare
I hope this helps.

Sun Sep 19, 2010 1:49 pm
Profile
Forum Novice
Forum  Novice

Post # 246239
Scusate, a questo punto forse è il caso di cominciare valutare se organizzarsi in altro modo. O ci appoggiamo definitivamente qua, ma mi pare un gran peccato, oppure ci sarebbe l'ILDN. Franco, chiedo a te che eri il webmaster, non esiste neppure un backup del sito? Se sì sarebbe possibile rimetterlo su autofinanziandosi? O sarebbe un lavoro impossibile o magari troppo lungo che (+ che legittimamente) non ti sentiresti di fare? Scusa le domande magari banali ma non me ne intendo molto di queste cose.
Ciao
Fabio

PS: non avevo letto il post di Jerry3904

Sun Sep 19, 2010 1:51 pm
Profile
Forum Novice
Forum  Novice

Post # 247047

Do we have to permanently move here ?

Franco, batti un colpo ( ma FORTE , eh! :fishslap: )

:cool: www.mepisitalia.org ;)

Tue Sep 28, 2010 7:32 am
Profile WWW
Forum Veteran
Forum Veteran

Post # 247051
Since the old site was not backed up, MepisItalia would have to be rebuilt, probably starting with the cache from WayBack which we have secured.

Please note that we can not do this for the Italian MEPIS Community, so if someone is willing to work on this, contact peregrine with a PM about how to proceed.

Tue Sep 28, 2010 8:07 am
Profile
Forum Novice
Forum  Novice

Post # 250438
Pensavo di avervi perso!.
Quando ho visto che non c'era più il forum ho pensato che fosse in manutenzione!
Poi ho pensato che non ci fosse più mepis.
Meno male che stasera mi è venuto in mente di collegarmi a mepis lovers.
Ma si può sapere se mepis continua oppure dobbiamo migrare altrove?
Grazie

Tue Nov 09, 2010 7:03 pm
Profile YIM
Forum Veteran
Forum Veteran

Post # 250440

Tue Nov 09, 2010 7:23 pm
Profile
Forum Novice
Forum  Novice